۲۲ تیر ۱۳۸۹، ۱۵:۵۳

وزارت بهداشت بر تبلیغات شیرخشک و غذای کمکی کودک نظارت می کند

وزارت بهداشت بر تبلیغات شیرخشک و غذای کمکی کودک نظارت می کند

رئیس اداره کودکان وزارت بهداشت گفت: هرگونه تبلیغات شیرخشک و غذای کمکی کودک باید طبق نظر این وزارتخانه باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت، دکتر سیدحامد برکاتی افزود: براساس مصوبات سومین جلسه کمیته کشوری ترویج تغذیه با شیرمادر در سال جاری انجام هرگونه تبلیغات درباره شیرخشک و غذای کمکی کودک منوط به اعلام نظر وزارت بهداشت است.

وی گفت: در سومین جلسه کمیته کشوری ترویج تغذیه با شیرمادر دستورالعمل اطلاع ‌رسانی شرکتهای تولیدکننده شیرخشک و غذای کمکی مصوب و ضوابط ماده دو قانون ترویج تغذیه با شیرمادر اصلاح شد.

برکاتی افزود: براساس ماده دو قانون ترویج تغذیه با شیرمادر، هرگونه تبلیغات، چاپ و انتشارات در خصوص شیرخشک و غذای کمکی کودک باید طبق نظر وزارت بهداشت باشد و در واقع دستورالعمل ضوابط اطلاع‌ رسانی و تبلیغات شرکتهای تولیدکننده شیرخشک و غذای کمکی کودک را وزارت بهداشت تعیین می‌کند.

به گفته رئیس اداره کودکان وزارت بهداشت، این دستورالعمل در سال 75 تدوین و در حال حاضر در کمیته کشوری شیرمادر در حال بازنگری است.

از سال 1374 که قانون ترویج تغذیه با شیرمادر به تصویب رسیده ، کمیته علمی کشوری شیرمادر با هدف ارتقای شاخصهای شیر مادر حدود 100 جلسه برگزار کرده است. 

اعضای کمیته کشوری تغذیه با شیرمادر عضو هیئت علمی دانشگاه و دارای مدارک تخصص یا فوق‌تخصص نوزادان، تغذیه و گوارش کودکان، زنان و زایمان هستند. این کمیته به دعوت دفتر سلامت خانواده و جمعیت وزارت بهداشت تشکیل جلسه می‌دهد.

کد خبر 1116123

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha